Friday 27 May 2011

Kau nak TEst Kau nak Ambik Peksa..ko Study la wei!

Assalamualaikum...




“pernah tak dgr aku tanye sesape "wei test senang tak?test masuk ape wei?" melainkan org tu sendri nak bg tau aku test masuk ape(tak mungkin)...sbb aku rase tak fair kalo tanyer...kite same2 blaja..bukan ko sorg je nak grad....dan jgn judge org kedekut ilmu..padahal niat kat hati tu sebenarnye nak meniru n suke ambik kesempatan atas usaha org lain.ko bygkan aku jwb test nak terkontang kanting..dan2 ko nak tau test ape yg masuk...then ko punyer result gempak plus ko pun sembang kencang je dgn ak..konon nk belagak la....hello..kite blaja sesame so sesame usaha..sesame rase sush...aku memang rase penat..tp lg penat kalo ade org mcm nie kat dunia...”said aku..hehehe




aku benci biler org rasekan dirinye mcm ni.. “wei aku tak pandai..korg pandai”..so wth kalo ko tak pandai..ko tak pandai ko punye pasal la..ko usaha la lebey..usaha dgn cara yg benar..bukan pakai jalan short cut…aku pun sometimes rase sush jugak blaja nie..but takde la sampai nak ambik kesempatan kat atas kepandaian org…bertanyer tu banyak kali la aku buat...ni tak ko kan sampai note kecik2 dy pun ko nak angkut potostat…wah!org tu dah buat note cantik untuk ready 4 exam..ko yg lepak sepanjang study week ni tgl potostat short note dy je (ala note yg selalu kite wat kat kertas kajang..then ade warne2 skit..selalu buat waktu2 nak exam je..hehhe..or waktu study week…)..aku tak tau la berkat ke tak ilmu tu..aku tak mau la judge coz  tu antara korg dgn tuhan..yg pasti kite nie blaja…sometimes kne la pandai jage ht sesame students…kan..kan..kan..ni tak biler tak bg tau test ape yg masuk ..”wei kedekut betol…ala nak bg tau pun sush”..pastu tambah skit ngumpat2..pastu berkait pulak dgn citer2 lepas.. naseb memang tak baik kalo kelas first yg buat test tu adalah kelas aku…then kelas last buat test bole tau sikit2 info pasal test…ACI KE?(eh kau ingt main aci2 buka pintu ke?)


            mcm tak nampak kan gambo nie..ak memang saje nak uji penglihatan korg...:P



memang sesetangah org akan ckap”wei ilmu perlu dikongsi bersama”..wah kau time mcm nie la nak jd org falsafah kan....kalo ko pun blaja bende yg same mcm aku blaja nak bg ilmu ape lg...dah2 takde ilmu lebey2..nak lebey ko kaji sendri kt library..aku mls n aku nak study kat buku yg lecturer aku bg je...sbnrnye niat ko cme nak jln shortkan je...ko nak jalan short kan dlm blaja dan2 ko mintak nota2 yg org duk dah study bagai nak gile...ko blaja takkan otak ko lembab sgt kan....mesti otak ko pandai..apesal dah tau ko tu malas kan ko bace doa malas banyak2 then ko boleyh blaja dgn tng...atas usaha ko sendri....buat nota yg ko sendri fhm...sometimes aku ckp mcm nie aku takut gak keadaan tu jd pada aku...tp nauzubillah...jauhkan la...amin ~





blaja bukan hidup bergantung dgn org...suap tinggal telan je....berdikari la skit kan..bru la ade kenangan nak diciter kat cucur kita eh cucu toink~ kan kan kan...so pandai la piker sendiri mana yg baik mana yg buruk ....aha!


P/s: aku bukan pandai..tp aku usaha untuk pandai...

No comments:

Post a Comment